keskiviikkona, marraskuuta 24, 2010

Mellon

Pääsisäänkäynnin pääkomponentit ovat lasiseinät, ovi ja katto. Tänään suht järeitä HEA- ja IPE-palkkeja laiteltiin.



Viime päivät olen tonnitolkulla kuskannut trailerilla taas tavaraa. Tänään ennätyskuorma, n. 1,8tn, lähellä maximikuormaa. Meinasi käydä ohrasesti, kun hiekkatiellä tien reunat viettävät, ja BJ42 niin lyhytakselinen: kärry laittoi koko yhdistelmän poikittain heiluvaan liikkeeseen. Onneksi vauhtia ei ollut kuin reilu 40kmh. Lähes pari sataa metriä koetin saada heiluntaa kuriin, perä heitti koko ajan n. 10-20cm puolelleen, ei mitään kontrollia, melkein jo ojaan meni, mutta viime hetkellä sain haltuun. Huu.... pienennän kuormia näin talvikeleille, tai isonnan vetoautoa. Jää muuten taloprojektista maksaja pois kyytistä..

1 kommentti:

  1. Sun toinen maasturi olisi varmasti paljon parempi. Pitkä akseliväli ja ajonvakautus (joka oikeasti pelastaa paljon myös kärryn kanssa, kokemusta on mondeolla lautakuorman kanssa motarilla pahasta heittelystä - mustaa viivaa tiehen mutta tiellä pysyi ESC:n avulla. Omilla taidoin olis ollut pientareellataatusti). Eikös isommalla cruiserilla saa vetääkin yli 3 tonnia papereidenkin mukaan? Mullakin pätkäpajerossa paperilla 2800 kg vetokyky, mutta en kyllä kovin kovaan vauhtiin sitä yhdistelmää laittaisi.

    VastaaPoista